Śnieżkowóz 2018
Śnieżkowóz 2018

Zawsze powtarzam, że przesadne odchudzanie roweru- lajtowanie komponentów, szukanie gramowych oszczędności to nie droga do wygrywania wyścigów XC czy Maratonów MTB. Solidny, niezawodny, działający w każdych warunkach sprzęt, zapas sztywności, poczucie komfortu zawodnika, prowadzenia na zjazdach i bezpieczeństwo pokonywania przeszkód to absolutne podstawy dla zawodników walczących o czołowe lokaty. Mój aktualny hardtail pozwalający na dynamiczną, ale i pewną jazdę ważny 9,5kg.

Raz w roku można pozwalamy sobie jednak na mały wyjątek. Uphill Race Śnieżka to 13km wyścig z 1000m przewyższenia i średnią prędkością oscylującą w granicach 13-14 km/h. Sporo wiatru, kilkanaście łagodnych zakrętów, mniej łagodnych brukowanych ścian i brutalna walka zawodnika z grawitacją- tak wygląda łatwa technicznie i niezwykle wymagająca kondycyjnie trasa na najwyższy szczyt Karkonoszy i najwyższy szczyt w Polsce, na który można wjechać rowerem.

Co roku przygotowywaliśmy na Śnieżkę "coś specjalnego". Cieńsze oponki, sztywny widelec, lżejsze komponenty, szosowe pedały pozwalały na zdecydowanie odchudzenie hardtaila, który na co dzień musiał radzić sobie z ciężkim użytkowaniem m.in na górskich maratonach. W 2015 roku osiągnęliśmy nawet szosowy limit UCI- 6,8kg! Rok później organizator wprowadził w regulaminie wytłuszczony punkt o konieczności startu na rowerze z dwoma sprawnymi hamulcami. Chyba przyłapał mnie na mecie wyścigu, gdy przed zjazdem montowałem przyniesiony przez Prezesa drugi hamulec ;-)

Po moich "porażkach" z 2016 (2. miejsce open i 1s straty) i 2017 (2. miejsce open i 2s straty) śmialiśmy się, że wystarczyło odkręcić 1 śrubkę, albo wymienić koszyk bidonu na lżejszy. Tego się już nie dowiemy. I choć moja aktualna dyspozycja z różnych powodów nie jest optymalna to i tak trzeba próbować- chociażby sprzętem, bo dlaczego nie?

Przedstawiamy Wam specyfikację najlżejszego jak dotąd roweru na kołach 29", ze sztywnym widelcem, napędem MTB jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy w dre rowery. Oto Śnieżkowóz 2018.

 

 

 

Bar Plugs: (Korki kierownicy) Custom 4g
Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M9000 + ti bolt 187g
Rotor (Front): (Tarcza prz.) Shimano sm-rt99  160mm 113g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M9000 + ti bolt 208g
Rotor (Rear): (Tarcze tyl.) Shimano sm-rt99  140mm 91g
Cassette: (Kaseta) SRAM XG-1199 10-42 272g
Chain: (łańcuch) SRAM PC-XX1 244g
Crankset: (Korby) SRAM X01 EAGLE 36T 507g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M9000 222g
Fork: (Widelec) Niner + expander + bieżnia 1 1/8 na 1 1/2 592g
Frame: (Rama) TREK Superfly 9.8 SL 19,5” 984g
Grips: (Gripy) Bontrager XXX 14g
Handlebar: (Kierownica) Extralite HyperBat 700mm 98g
Headset: (Stery) + Top Cap: (Top cap) FSA + Aerozine + alu bolt 89g
Pedals: (Pedały) Speedplay Nanogram 130g
Seat: (Siodło) Bontrager XXX 69g
Seatpost: (Sztyca) Darimo Carbon 96g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Bontrager Carbon 13g
Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XTR M9000 127g
Skewers: (Zaciski kół) FRM 12x142 + NoName 35g
Spacers: (Podkładki pod mostek) Bontrager carbon 9g
Stem: (Mostek) Extralite HyperStem 68g
Suport: KOGEL BEARINGS 58g
Tire (Front): (Opona przednia) Bontrager XR0 29x2.0 418g
Tire (Rear): (Opona tylna) Bontrager XR0 29x2.0 414g
Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XRC 646g
Wheel Rear: (Koło tylne) – DT Swiss XRC 772g
Sealant: (Płyn Uszczelniający) Bontrager 112g
Misc Option: (Inne) Nakrętki center lock, wentyle 28g
Razem 6620g

 

 
 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl